foreverlupus

Alla inlägg under mars 2016

Av Ida Gunnarsson - 31 mars 2016 18:46

 


Har du gått med dina extrakilon alldeles för länge eller har sötsuget allt för ofta? Du kanske dricker för mycket kaffe eller vill sluta med rökning? Eller kommer du i väg till gymmet allt för sällan för att du saknar motivation? Vägen är närmare än vad du tror att förändra ditt liv, du behöver bara bestämma dig!
Jag kan rekommendera change 9. Det är programmet som på nio dagar rensar din tarm mot slagg och samtidigt får dig motiverad till att träna och äta rätt. Det medföljer ett häfte i boxen som är enkelt att följa dag för dag och steg för steg mot ett hälsosammare liv. Det ingår även aloe vera drycker av högsta kvalitet som ger dig vitaminer, proteinshakes, fibrer, och kosttillskott som hjälper dig med fettförbränning och minskad risk för utmattning. Det finns självklart plats för vanliga måltider efter de 2 första dagarna och recept som du kan följa.
Detta är alltså inget viktnedgångsprogram utan en kickstart för ett välmående liv till dig som behöver hjälp på traven. Bieffekten kan dock vara att du tappar i vikt.


Detta är mina resultat efter mina nio dagar. Jag tappade 3 kg och fick minskat sötsug. Jag saltar min mat mindre, äter mer grönsaker och färsk mat som jag lagar från grunden och sist men inte minst besöker jag gymmet oftare. Det har hjälpt mig en bra bit på vägen mot mitt mål.

 


Få ny inspiration och ta nästa steg mot att må bättre och att se bättre ut. Forever F.I.T 1 kommer lära dig ett nytt sätt att se på kost och träning. Det ger dig också kunskapen du behöver för att få ny inspiration och förändra din kropp till det bättre!
Steg tre i programmet, Forever F.I.T 2, är ett 30-dagars kost- och träningspaket som drar nytta av allt du lärt dig och tar din kropp till nästa nivå genom att finjustera din kost och öka muskelbyggande träning och hur du kan stay fit.



     

"Tycker du att livet är för kort för att göra någon förändrig?
Bättre kost och motion gör så att du lever längre!"   

Av Ida Gunnarsson - 31 mars 2016 17:30

-Är du arbetslös?

-Trött på ditt nuvarande jobb?

-Sugen på att tjäna extra pengar? 

-Nyfiken på att testa nya saker och vill utvecklas som person?


Jag söker dig som uppfyller alla dessa kraven på listan här nedan och som kan tänka sig vilja jobba med mig  


*Är du beredd att förändra ditt liv?

*Har du drömmar som du vill nå i ditt liv?

*Skulle du kunna tänka dig att bestämma över din egen tid?

*Hade du orkat med att vara din egen chef?

*Vill du välja att kunna jobba i vilken takt du känner för?

*Är du driftig och ordningsam och gillar att planera?

*Tycker du om att träffa nya människor och få dem att att nå sina mål tack vare dig?

*Har du alltid velat starta eget företag?

*Vill du utvecklas som person?

*Vill du kunna välja på exakt vilket ställe du vill i hela världen att jobba på?

*Skulle du kunna tänka dig att själv välja precis vilka personer du vill jobba med?

*Vill du bli uppmärksammad för varje framsteg du gör inför flera hundratals personer?

*Skulle du kunna tänka dig att rekommendera produkter till andra för att de ska må bra?


 


Skicka en intresseanmälan till mig så kanske vi kan börja jobba ihop som teampartners eller om du är sugen att tjana extra pengar som återförsäljare. Tveka inte att höra av dig om du har frågor osv!

Av Ida Gunnarsson - 30 mars 2016 18:34

Igår blev jag Retailer i Forevers kompetenstrappa                                                                                          

Vilket innebär att jag klarat basicprovet både teoretiskt och praktiskt genom att ha sålt produkter för 6 CC inom loppet på 3 månader sedan jag startade. Jag klarade det på drygt en månad och jag är stolt! CC står för case credit som innebär produktens värde istället för att man ska behöva omvandla allt i olika valutor värden över. Alltså har jag gjort en omsättning på ca 10 000 SEK om jag har förstått det rätt. Nu har jag möjlighet att skapa mig en egen hemsida och få massa bra erbjudanden för att visa uppskatting och att man är på god väg att blomma.


 

Av Ida Gunnarsson - 29 mars 2016 19:50

Som det står tidigare i mina inlägg så har jag en systemisk sjukdom som är reumatisk. Det största symtomet är kronisk trötthet som innebär att det inte spelar någon roll hur mycket jag än sover så blir jag inte piggare. Det innebär för mig att det är sjukt jobbigt att ta sig upp tidigt på morgonen och samtidigt kunna prestera och ta mig tipp topp till jobbet.

Att börja kl 10 för mig blir som en kamp på morgonen, vilket kanske låter som rena sovmorgonen för andra men för mig ä det som att stiga upp kl 6. Vilket jag verkligen inte klarar av och vilket leder till att hela dagen är förstörd = Jag är tröttast på jobbet, kommer hem och slänger mig i sängen och orkar inte med en enda vardagsyssla.  Det är precis så att jag orkar leva normalt med mina 10-17 pass när jag väl jobbar. Det är något jag lärt mig leva med ända sedan jag gick ur skolan. Jag har aldrig kunna ta ett heltidsjobb på grund av detta. Inte nog med att alla läkar besök och provtagningar ska klämmas in emellan.


Sedan kom jag som sagt i kontakt med Forever! Tänkte inte just på fördelarna inom businessen då jag redan jobbade det jag orkade och tänkte att jag skulle ge det en chans att bara sälja lite produkter för att få lite extra inkomst.


Men allt eftersom tiden går och man lär sig mer och mer om hur j***a bra detta jobbet är och hur långt msn kan gå och vilka möjligheter det verkligen finns så blev det utan tvekan att jag valde att sätta mitt mål att bygga team. Det passar mig som handen i handsken och får mig att gå igång och kunna visa vad jag verkligen kan gå för! Driv och kreativitet är något jag haft sen jag var liten. Sedan har tankarna legat i bak i huvudet på mig och väntat på att bli använda. Jobben jag har/haft har det inte spelat någon roll hur driven jag än är för det har inte gett mig mer betalt för det.  

Jag har alltid velat starta eget företag men att ens försöka med det och ha den sjukdomen som jag har och inte ha inkomsten till det så har det liksom bara varit att inse att det aldrig kommer att gå.


Forever har ALLT jag någonsin behöver för att kunna starta eget och leva hur jag vill!

*Det ger mig chans att förändra mitt liv och få mig att växa som person

*Det ger mig chansen att nå mina drömmar i livet som legat sist i väntrummet

*Jag kan välja PRECIS hur mycket jag vill jobba och och kan bestämma över min tid och vara min egen chef

*Jag träffar nya människor och utvecklas varje dag 

*Jag får chansen att kunna lära ut till andra människor och få dem att lyckas nå sina mål

*En av de största fördelarna är att jag samtidigt får människor att må bra genom att rekommendera bra produkter

*Jag kan välja att jobba på EXAKT vilket ställe på jorden som jag känner för

*Jag kan välja EXAKT vilka personer som jag kan tänka mig att jobba med som kollegor

*Jag blir uppmärksammad för alla framsteg som jag gör från början till slutet inför flera hundratals personer med samma ambitioner

*Jag har möjlighet att få gratis resor, betald bil och  bonuscheck för de olika nivåerna som jag kan nå!

*Jag får alla medel som jag behöver av min handledare och framför allt stöttning och är med mig varje dag


Det är en hel del fördelar och ibland låter det för bra att vara sant men det är de! Man måste verkligen bestämma sig för att vilja jobba med detta och ha ett klart och tydligt mål att gå efter.  Det tar sin tid och man måste verkligen investera och tro på det man gör. Då kanman komma riktigt långt.


Vem som helst kan bli rekryterad och det blev även jag :)


Jag måste bara visa upp dagens höjdpunkt. Så glad man kan bli av lite produkter :) Det finns nästan inget roligare än att sortera allas beställningar och skriva kvitton.  

 



Det blev även en sväng till EasyShop i Mölndal för lite extra beställningar som kommit senare

Detta är dörren till himeln

 

KRAM PÅ ER! <3


Av Ida Gunnarsson - 28 mars 2016 19:34

Jag har aldrig varit den personen som vågat sticka ut eller stå i centrum överhuvudtaget. Jag har aldrig vågat testa något nytt. Jag är den som helst vill sitta hemma och typ mysa med mina närmaste, och tackar väldigt sällan ja till inbjudningar där det finns nya människor.



Helst vill jag bo i ett hus djupt in i skogen där man inte träffar människor och har sin egna lilla trygghet och typ planterar sina egna grödor. De där med att våga saker utanför sin trygghetszon och få bättre självförtroende kommer ju automatiskt av sig själv när man blir äldre! ELLERHUR?! Jag har väntat i säkert 13 år på att den dagen skulle komma. Men inget har hänt. Jag är säkert inte den enda som tänker och känner precis som jag.

 

Igår gjorde jag något som jag aldrig trodde att jag skulle våga i hela mitt liv! Jo, för första gången hade jag min egen visning helt själv! Ja det är sant... och jag dog inte!
Även om det bara var för min syster och hennes närmaste kompis som redan hört samma upplägg 3 gånger (+ en ny som jag inte räknat med men det blev en utmaning).


Jag satt helt nervös med mina papper i handen och ville typ bara säga att "ställ ni lite frågor så svarar jag" eller som jag helst av allt ville var att strunta i det och säga "vi tar det en annan gång". För varför vill nån lyssna på mig? Så onödigt liksom....


Men som sagt jag gjorde det och överlevde och kände att de inte alls var lika farligt som jag trodde. Det blev lättare allt eftersom jag berättade och delade med mig. De ville även beställa vars en kräm och bara det fick mig att känna mig bättre. 
Nu har jag äntligen tagit ett steg närmare mitt mål och har boostat mitt självförtroende en nivå och ser ljust på allt med forever.
Tur att man inte alltid vågar säga nej till allt då det kan göra dig starkare genom att göra saker som gör att du känner dig obekväm.


På fredag och lördag ska jag även ha en egen visning med massa nya människor! Fortfarande livrädd. men vill man nå sina mål i livet så måste man kämpa för det. Annars kan man lika bra lägga ner.

Av Ida Gunnarsson - 27 mars 2016 19:01

Jag kom först i kontakt med Forever genom att jag blev bjuden till ett aloe vera party. Produkterna fångade mitt intresse och jag köpte till en början Aloe Gel med tranbär/äpple och en tub med Aloe Heatlotion.  

Att ta en sup med Aloe vera på morgonen är ett bra sätt för mig att ta mig upp ur sängen, för att kunna ta bort den äckliga smaken i munnen genom att lätt skölja ner den supergoda "juicen" och samtidigt veta att den gör mig gott!


Sen fortsatte jag att beställa fler dunkar av gelen och senare fick jag förfrågan om inte jag var intresserad av att veta vad Forever innebar samt om jag hade intresse för att själv jobba med henne. Sedan kanske om jag skulle kunna tänka mig att ha en visning hos mig som hon skulle hålla i. Jag tackade jag till visningen. Men förfrågningen om att ha visningar osv var inte riktigt min grej. Att stå och prata inför folk som ska lyssna på mig hör inte riktigt ihop med mig så jag tvekade lite. Jag fick svaret "men det har faktiskt de flesta av oss i början då det är låååångt utanför ens comfortzon. Särskillt när man inte vet vad det innebär. Det blev diskussion om att det går att jobba med sina fobier och att när man väl lärt känna produkterna så går det mycket lättare. Jag har liksom aldrig orkat ta tag i mitt självförtroende och min fobi då jag tänker att jag får lära mig att leva med det, för jag jag har svårt att tro på mig själv och jag har min sjukdom som drar energi från mig.  

Anyway...

Efter lite tänkande så gick jag till sist  med på ett möte med min coach Madde där hon visade mig möjligheterna vad Forever innebar.. Men det var obehagligt att ha sagt ja och att ha en känsla som säger att detta inte kommer att gå så bra. 

Men jag är så glad att jag tackade ja! Madde har öppnat dörrarna för mig och tvivlade inte en sekund på mig, och det var ju tur...


Den första visningen gick jättebra och jag fick ihop till mina första 2 CC så jag kunde göra min beställning och bli en i gänget. 

Så lätt det var att tjäna mina första pengar på någon annan som gjorde jobbet åt mig. Jag fick ångest och tänkte hur lyckat kommer detta att bli om jag själv ska hålla i visningar i framtiden. Det kommer liksom inte att gå.. Så ångesten tog över och jag funderade på att inte göra mer på grund av min dåliga självbild. Viljan är något jag haft från första början men det är riktigt jobbigt att inte våga! 

 


Bara för att jag fått mitt återförsäljar ID så betyder inte det att man är fast föralltid och man varken går back eller plus på något så de var värt ett försök i alla fall tänkte jag. Jag har ju liksom redan jobb på gekås där det alltid behövs folk så det kanske var lika bra att jag gick tillbaka dit och slava.... 


Den första beställningen på 2 CC innebar även att jag skulle beställa varor till mig själv för att jag skulle veta vad jag säljer.  Men allt eftersom jag använde produkterna så blev det automatiskt att jag pratade om dem på jobbet och för nära och kära. För vissa blev jag en räddare i nöden på grund av dessa mirakelprodukter då jag hade de flesta krämerna nära till hands. Detta gjorde då mig tillfredsställd med att få kunna hjälpa andra.

 


Oron om hur allting skulle gå för mig att hålla i visningar växte mer och mer då det faktiskt är halva jobbet att sälja. Men min coach skulle alltid till en början (nu med) hjälpa mig att komma igångoch hålla mig på banan. Så det blev fler visningar som Madde fick hålla i.

Dagen därpå var det dags för en visning till som min systers kompis skulle hålla i. Men det var bara min syster som hade anmält sig då det inta var så lätt för folk att ta sig hem till henne mitt i veckan. Så Madde sa till mig att jag lättt kunde hålla i den själv just för att träna.... Efter några om och men så fick det bli så och jag fick även låna med mig ett set av sminket som vi även säljer.


Dagen kom och Madde ringde och peppade mig innan jag skulle åka dit.. PANIKOCHSKRÄCKSLAGENTALIVETAVMIGVARFÖRGÖRJAGDETTA? var mina tanka på vägen dit... Hur det gick på visningen kommer i ett annat inlägg.


God kväll!





Av Ida Gunnarsson - 26 mars 2016 14:47

Hej och välkommen till min blogg! 

Den kommer att innehålla ungefär vad den heter "ForeverLupus".

Jag är återförsäljare inom verksamheten Forever och rekommenderar aloeveraprodukter av hög kvalitét. Samtidigt som jag har en kronisk sjukdom som heter SLE (systemisk lupus erythematosus). Lupus betyder vargbett, det därfor jag har bild på en varg på min header. 

Med andra ord kommer jag att ha Lupus Forever och kommer jobba med Forever Forever! :)


Jag har varit återförsäljare i typ en månad och har haft enstaka visningar med hjälp av min upline Madde. Målet är att snart kunna hålla i visningar själv och förhoppningsvis bygga team. 


Min största fobi är att stå i centrum och få all uppmärksamhet, och att prata inför folk överhuvudtaget. Det gäller även inför vänner och släkt. Så jag jobbar mot vad jag egentligen inte vågar, då jag känner att jag behöver utmaningar i livet. Ett av mina varför är att få utvecklas personligen och att våga vara jag.

Från att vara nere på 0 med dålig självkänsla, och deprission/social fobi så siktar jag långt, och det kan ni följa här.


Jag kommer att skriva om min väg från mitt perspektiv som återförsäljare och hur det hänger ihop med min sjukdom då jag vill kunna inspirera andra. 


Lite kort om vad min sjukdom innebär :

Det är en systemisk reumatisk sjukdom som gör att min kropp angriper sig själv (stöter bort mina inre organ). Det är väldigt påfrestande och det påverkar mig dagligen både fysiskt och psykiskt. Några av symtomen är ledvärk, onormal trötthet som inte försvinner hur mycket jag än sover och detta varierar då sjukdomen går i skov så det är liksom inget man kan styra över själv utan de kommer och går som de vill. Det är en osynlig sjukdom som inte syns på utsidan i mitt fall men den gör att jag har svårt att jobba normala arbetspass och måste därför välja med omsorg och jobba max 50%.  Jag har haft diagnosen i över 9 år och jag medicinerar varje dag mot detta så jag har lärt mig leva med den. Mer kommer ni att få läsa i bloggen :)


Glad påsk!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Ida Gunnarsson, 24 år och bor i Östra Frölunda.

Här kan ni följa en mix av min väg som återförsäljare av aloe vera produkter och samtidigt vardagen med min sjukdom SLE hur det hänger ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<<
Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards