foreverlupus

Direktlänk till inlägg 3 april 2016

Känn dig hedrad

Av Ida Gunnarsson - 3 april 2016 21:01

Nu är jag hemma igen efter en spännande helg nere i Skåne. Jag körde ner till Trelleborg i fredags för en visning. Den gick superbra! Självklart var jag nervös och hade höga krav på mig själv, men det släppte allt eftersom. Jag hade inte en enda förväntning då jag inte trodde att någon ville köpa av mig någonsin, men jag kom upp i över 6500;- på bara 4 personer! Snacka om att bli överraskad ;)  Bjuder på en bild därifrån.  


Nu känns det som att inget kan stoppa mig när jag väl har fått fart. Jag trotsar mitt självförtroende som kan sjunka lika fort som ett mobilbatteri efter laddning. Jag trotsar att jag just nu befinner mig mitt i ett utsättningssyndrom då jag håller på att trappa ner på mina antideppressiva och kan må sjukt piss, känna mig ännu mera trött än vad jag är och ha en massa andra jäkla biverkningar som dämpar mitt allmäntillstånd mellan varven. Jag går verkligen all in och jag tänker offra all min tid i att investera i produkter och söka efter nya medarbetare i teamet. Bli inte rädd om du blir förfrågad att ta del av en Bussines Presentation. Det ingår i mitt arbete att försöka nå ut till så många personer som möjligt och då kan du göra det lättare genom att delta, luta dig tillbaka och ta en kopp kaffe och bara lyssna. Man måste inte vara intresserad utav det jag gör  utan se det som en extra lärdomoch gör sedan vad du vill med den. Har jag inte hunnit fråga dig och om du vill höra en BP så hör mer än gärna av dig till mig.


Enligt mig så ska du känna dig hedrad om du får en förfrågan för att du som person verkligen är speciellt utvald utav mig! Jag lägger ner min tid på just dig för att visa vilka möjligheter som Forever har att erbjuda och hur långt man kan gå bara man har viljan. I början var inte jag så särskillt intresserad utav att ens höra en BP jag heller men jag valde att tacka ja med respekt då jag inte hade något att förlora. Jag blev inte så tagen efter presentationen utan tänkte bara att "ja vad roligt att vissa människor är gjorda för att jobba med detta, det skulle inte passa mig och jag skulle aldrig ens kunna drömma om att ta del av dessa möjligheter. Jag kan ju inte ens sälja något eller ens stå och prata inför grupp överhuvud taget ". Men min hadledare tvivlade aldrig på mig. Hon pushade mig och till sist gick jag med på att bara registrera mig på hemsidan och få en ÅterFörsäljar ID. Bara det var sjukt läskigt för mig och jag hade bara i tankarna att det aldrig skulle bli något av mig. ÅNGEST! Men kom och tänka på det att man behövde ju inte dirket vara aktiv och det fanns ju absolut inga krav på att ha sitt ID kvar. så då kändes det inte lika jobbigt.


Madde tipsade mig om inspirationsdagar inom Forever och olika föreläsningar som jag kunde delta i och självklar kunde bjuda med Adam på, så jag tackade även ja till dessa för att föreläsningar har ju ingen dött utav.

Inspirationsdagen i Kungsbacka var och är den första jag varit på och jag har aldrig varit med om något liknande! Det var inte bara en sjukt bra föreläsning utan jag blev uppmärksammad och fick gå upp på scenen på grund av att jag blivit registrerad och gjort min första beställning. Där uppe på scen fick jag ta emot en guldig örn-pin för att känna mig uppskattad för vad jag gjort. Hur sjukt låter inte det? Efter alla dessa dagar fick jag en AHA upplevelse och började smått inse vad jag gett mig in på och hur jäkla mycket detta betyder för mig. Forever ger mig så himla mycket bra egenskaper för att jag ska kunna växa som person och kunna uppfylla/uppleva mina mål i livet som jag aldrig ens vågat drömma om. Jag är sjukt tacksam att jag har blivit vald i tidig ålder och kan jobba på mina mål redan nu och hinna uppleva dem innan det är för sent. 


Jag kan säga att min syn på livet har ändrats totalt. Jag vågar ta för mig. Förut kände jag mig bara som en i mängden och som fanns för att göra andra personer nöjda. Både på jobbet och utanför. Jag har insett att det inte spelar någon roll hur mycket mera driven man är på sitt jobb för inte f*n får man  mer betalt för det.


Om du bestämt dig för att någon gång i livet ta chansen 

Tänk på att inget händer med en gång, det känns ovant i början men på vilket jobb är det inte det egentligen, jobbet måste göras för det görs inte av sig själv, lägg din fritid i att planera och investera i produkterna lite varje dag, ta ett steg i taget och sikta mot stjärnorna och då kommer dit en vacker dag, bara du vill! Det kommer att vara så värt det och du har inget att förlora.

Jag är inte ens i närheten av toppen, men bara av att sitta här och skriva ökar min självkänsla och tar mig en bra bit på den långa vägen. 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Gunnarsson - 12 juni 2016 18:43

Det var ett tag sen som jag bloggade och det har berott på massa olika saker som dykt upp i livet! Men känner att idag orkar jag skriva lite...    Först och främst vill jag bara be om ursäkt till allas liv som jag "mörknat" med min nedstämdhet och ...

Av Ida Gunnarsson - 15 maj 2016 20:04


Ja nu är det nog. Jag har svårt att koncentrera mig på mitt jobb för allt jag gör blir halvdant, jag ballar ur för ingenting, jag hittar inte glädjen i någoting alls och allting är bara så extremt jävla jobbigt då ångesten har tagit över mitt huvud i...

Av Ida Gunnarsson - 15 maj 2016 20:00


Hejsan hejsan!   Vilket utmande jobb jag har! Det kan verkligen skilja sig från dag till dag då man tar kontakt med så många människor som man både känner och inte. Vissa blir man positivt överraskade av medans andra har tråkiga attityder.  Men...

Av Ida Gunnarsson - 27 april 2016 14:01


Nu var det ett tag sedan som jag bloggade.   Det beror bland annat på att jag inte har orkat på grund av en käftsmäll som jag fått av mina utsättningssymptom efter mina antidepressiva piller. Min hjärna håller på att förändras och då blir bieffek...

Av Ida Gunnarsson - 17 april 2016 14:19

Hela min helg blev inställd på grund av att jag i fredags blev dunderförkyld med influensa   så det fick bli hemma arbete istället, men det skadar inte. Ibland går det inte som man vill men då är det bara till att bita ihop och göra det bästa av sake...

Presentation


Mitt namn är Ida Gunnarsson, 24 år och bor i Östra Frölunda.

Här kan ni följa en mix av min väg som återförsäljare av aloe vera produkter och samtidigt vardagen med min sjukdom SLE hur det hänger ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards