foreverlupus

Alla inlägg under juni 2016

Av Ida Gunnarsson - 12 juni 2016 18:43

Det var ett tag sen som jag bloggade och det har berott på massa olika saker som dykt upp i livet! Men känner att idag orkar jag skriva lite...   

Först och främst vill jag bara be om ursäkt till allas liv som jag "mörknat" med min nedstämdhet och dom som dissat under min svacka i livet, för jag har verkligen mått sååååå sjukt dåligt. Jag har levt i en bubbla helt för mig själv, har inte ens kännt igen mig själv!

Också för att jag behövt tid att bara göra ingenting och kämpa med att komma på fötter igen. 

Det går inte att beskriva känslan av att ha gått från en tjej som börjat få ganska bra självförtroende och stora planer på livet och framtiden, till att bara tappa luften och bli helt tom i skallen och landa längst ner i den mörkaste och läskigaste fällan som finns.

Ingenting har berört mig, inget har betytt något för mig , inget har heller kunnat uppmuntra mig under min mörkaste tid. Precis ALLT har varit otroligt jobbigt.... Som om jag bara orkat existera på halvtid i mitt egna liv. Trött- och orkelösheten har tagit över min kropp och allt har bara kännts som en enda stor skam. Har varit helt apatisk och bara gått på autopilot under största delen av tiden.

Bara det att man måste förklara att allt är bra och att jag jobbar på som vanligt och att "inget är fel på mig" när man träffar nya och även bekanta människor.  Man vill liksom inte verka dålig på något sätt, men har svårt att acceptera den jag är då det inte syns på utsidan vad det är som jag går runt och bär på. Många ser mig som en glad, frisk och söt liten tjej som inte har några alls problem i livet. Jo kanske att nå upp till högsta hyllan, men nej!


Varför går man alltid runt och tänker vad andra ska tycka om en? 


Jag vet inte var jag ska börja om eller vad som kan få mig att börja se ljust på saker och ting när allt känns hopplöst. Men jag vill bara säga att jag fortsätter att kämpa och att jag tar en dag i taget så de ska nog bli bra. Tack till alla er som har respekterat och stått ut med mig.


Har storstädat heeeela lägenheten idag då den nästan har förfallit... Näää men det var något som verkligen behövdes. Både för att rensa tankar och damm.  


Nog om detta! Trevlig söndag på er   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Ida Gunnarsson, 24 år och bor i Östra Frölunda.

Här kan ni följa en mix av min väg som återförsäljare av aloe vera produkter och samtidigt vardagen med min sjukdom SLE hur det hänger ihop.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards